Vitality

Praktijk

voor energetische geneeswijzen

Klassieke Homeopathie

Klassieke homeopathie is een op natuurwetten gebaseerde holistische geneeswijze.

Ziekte en gezondheid

Bij Klassieke Homeopathie is de aandacht gericht op het herstellen en optimaliseren van de levenskracht. Ziekte ontstaat door een verstoring van de levenskracht. Het lichaam of de psyche maakt ons deze verstoring duidelijk door het vertonen van symptomen.

Gepotentieerde middelen

Homeopathische middelen zijn ritmisch geschudde verdunningen van natuurlijke stoffen. Bij gezonde mensen roepen deze energetisch gemaakte (gepotentieerde) middelen, bij een geneesmiddelproef, specifieke ziektesymptomen op.

Het gelijke geneest door het gelijksoortige

De grondlegger van de Homeopathie, Samuel Hahnemann, heeft ontdekt dat de symptomen van een verstoorde levenskracht verdwijnen door het geven van een passend gelijksoortig homeopathisch middel.

Ziekteclassificatie

De verschillende ziektesoorten worden, na analyse van hun oorsprong, ingedeeld in categorie├źn volgens het door Hahnemann ingevoerde ziekteclassificatiesysteem. Iedere ziektecategorie vereist een eigen aanpak.

Wilt u meer weten over klassieke homeopathie volgens het systeem van de ziekteclassificatie, dan is de volgende website voor u misschien interessant: www.klassiekehomeopathie.nl

www.vitalitypraktijk.nl copyright Ingrid Plekkringa

styled by de la croix design Official associate of the Brain Company 24-13

Zelfgenezend vermogen

De verstoorde balans van de levenskracht herstelt door het geven van een passende impuls aan het zelfgenezend vermogen. Homeopathische middelen zijn in staat deze impuls te geven.